Dieta mediteraneană, cea mai bună pentru persoanele cu diabet

dieta-mediteraneana.jpg

Dieta mediteraneană a fost clasată pe locul întâi în topul dietelor 2019 realizat de US News and World Report.

Mai mult decât atât, dieta mediteraneană a fost considerată cea mai bună dietă pentru persoanele care suferă de diabet, cea mai bună dietă pentru sănătatea inimii, dar și cea mai sănătoasă și mai ușoară de urmat. Experții în sănătate au evaluat 41 de diete în alcătuirea acestui top.

Ce este dieta mediteraneană

Acest tip de dietă ajută persoanele să își mențină o greutate normală, evitând astfel apariția unor boli cronice. Are un conținut scăzut de carne roșie, zaharuri și grăsimi saturate, dar este bogată în legume și fructe proaspete, oleaginoase (nuci și semințe) și alte alimente sănătoase. Împreună cu un stil de viață sănătos, această dietă oferă numeroase beneficii: scădere în greutate, sănătatea creierului și a inimii, prevenirea cancerului și a diabetului și o reglare îmbunătățită a glucozei din sânge.

Evident, oamenii din diferite țări mănâncă lucruri diferite, deci nu există o singură dietă mediteraneană, însă principiile sunt aceleași, indiferent de zona în care locuiți. Specialiștii în sănătate publică au realizat piramida dietei mediteraneene- un ghid general legat de alimentele care trebuie consumate. La baza dietei stau mâncărurile simple, cele mai multe dintre mese fiind compuse din fructe și legume, cereale integrale, leguminoase cu boabe (fasole mazăre, etc), semințe și oleaginoase (nuci, caju, alune, etc), cu un accent deosebit pe gătitul cu ulei de măsline. Rareori puteți mânca zaharuri și făină, iar grăsimi saturate doar ocazional.

Ce mâncați

  • permanent: fructe (mere, banane, pere, portocale, căpşune, struguri, pepene galben şi piersici), legume (roşii, broccoli, salată kale, spanac, ceapă, conopidă, morcovi, varză de Bruxeles şi castraveţi), nuci și seminţe (nuci, migdale, nuci de macadamia, alune, caju, seminţe de floarea soarelui, seminţe de dovleac), verdeţuri, cartofi, cereale integrale, pâine integrlă, ierburi şi condimente (usturoi, busuioc, mentă, rozmarin, piper, scorţişoară), peşte și fructe de mare (somon, sardine, ton, creveţi, scoici, crab, moluşte, midii, macrou, păstrăv) şi ulei de măsline extra virgin;
  • cu moderație: carne de pui, ouă, iaurt şi brânză;
  • foarte rar- carnea roşie;
  • de evitat: băuturile cu îndulcitori, zahăr, carnea procesată, cereale şi uleiuri rafinate.
  • În fiecare zi trebuie să beți apă, iar vin aveți voie cu moderație.
scroll to top