Reguli de nutriție și activitate fizică în pandemia COVID-19

nutriție-și-sport-în-diabet.png

Photocredit: idf.org

O nutriție sănătoasă este o componentă de bază în managementul diabetului, mai ales în actualul context pandemic.

Este foarte important ca persoanele cu diabet să aibă o nutriție variată și echilibrată pentru a ține sub control nivelul glicemiei și a îmbunătăți sistemul imun.

Recomandări de alimente:

  • alegeți alimente cu un index glicemic mic (de exemplu legume, paste integrale, etc)
  • evitați consumul de prăjeli
  • limitați consumul de alimente bogate în zaharuri, carbohidrați și grăsimi
  • consumați proteine slabe (de exemplu pește, carne, ouă, lapte, fasole, după ce au fost preparate corespunzător)
  • mâncați cât mai multe legume cu frunze verzi
  • adăugați câte 2-3 porții de fructe în dieta zilnică.

”Trebuie să mentineti un echilibru în ceea ce privește dieta prin respectarea recomandărilor, cu evitarea exceselor alimentare care să ducă la valori glicemice mari, nu renunțati la tratament, pentru că, știm cu toții, diabetul este o boală cronică, cu evoluție progresivă. Administrati-va medicația și monitorizati-va glicemia, respectati si celelalte recomandări ale medicilor și, bineînțeles, stați cât mai mult acasă!”, atrage atenția prof.dr. Gabriela Radulian, președintele Societății Române de Neuropatie Diabetică.

Activitate fizică

Ca răspuns la pandemia COVID-19, multe guverne au resticționat mișcarea în aer liber, recomandând cetățenilor ca toate activitățile să se facă în case. Însă activitatea fizică regulată are beneficii majore pentru populația generală și, în special, pentru persoanele cu diabet.  ”Practicarea sportului în diabet se asociază cu ameliorarea glicemiilor (aspect evidențiat și de îmbunătățirea hemoglobinei glicate) și reducerea variabilității glicemice (oscilații glicemice mai puțin severe pe parcursul unei zile)”, explică dr. Mihai Comșa.

Ce tip de exerciții pot face persoanele cu diabet în casă- AICI.

scroll to top