Complicații provocate de lipsa de somn

complicații-provocate-de-lipsa-de-somn.jpg

Dacă aveți diabet, lipsa de somn afectează negativ toate domeniile de gestionare, inclusiv cât de mult mâncați, ce alegeți să mâncați, cum răspundeți la insulină și sănătatea mintală.

Lipsa de somn: Odihna corectă nu este importantă doar pentru gestionarea diabetului. Poate, de asemenea, să vă facă să aveți o dispoziție mai bună și să vă ofere mai multă energie.

Dacă dormiți mai puțin de 7 ore pe noapte în mod regulat, diabetul va fi mai greu de gestionat. Iată ce complicații pot apărea:

  • Crește rezistența la insulină
  • Se amplifică senzația de foame și se reduce senzația de sațietate
  • Consum de alimente cu un conținut ridicat de carbohidrați și zahăr
  • Pierdere în greutate încetinită.
  • Creșterea tensiunii arteriale și a riscului de infarct.
  • Sistemul imunitar devine mai puțin capabil să lupte împotriva infecțiilor.
  • Crește riscul de depresie și anxietate.

Ce obiceiuri trebuie să vă formați?

Unul dintre cele mai bune lucruri pe care le puteți face este să vă treziți și să vă culcați la aproximativ aceeași oră în fiecare zi, chiar și în weekend, asigurându-vă că dormiți suficient de bine în mod constant. Aceste sfaturi vă pot ajuta:

  • Păstrați dormitorul întunecat, liniștit, relaxant și răcoros. Experții recomandă o temperatură de 19- 20 de grade Celsius pentru cea mai bună odihnă.
  • Scoateți din dormitor dispozitivele electronice, cum ar fi televizoarele, computerele și smartphone-urile.
  • Faceți activități fizice în timpul zilei
  • Relaxați-vă mental înainte de culcare.
  • Stabiliți-vă o rutină care vă pregătește pentru culcare, cum ar fi să faceți un duș, să citiți sau să scrieți într-un jurnal.
  • Așezați-vă în pat doar când sunteți obosit.

De evitat

  • Consumul de cofeină după-amiaza și seara -vă poate afecta corpul până la 8 ore.
  • Consumul de alcool seara. Poate afecta modul în care respirați când dormiți. De asemenea, vă poate trezi și vă poate afecta calitatea somnului.
  • Mesele bogate noaptea târziu. Consumul târziu poate provoca indigestie și niveluri mai ridicate de zahăr din sânge peste noapte.
  • Pui de somn după ora 15:00 Acest lucru vă poate face mai puțin obosit când este timpul să vă culcați.
  • Consumul de nicotină – acționează precum cofeina.
scroll to top