IDF- Start în Săptămâna europeană a sportului: ce exerciții facem acasă?

saptamana-europeana-a-sportului.png

Photocredit: theconversation.com

23 septembrie marchează începutul Săptămânii europene a sportului, manifestare care se derulează în fiecare an, timp de o săptămână (23- 30 septembrie).

Pentru 2020, mesajul Comisiei Europene pentru Săptămâna europeană a sportului este ”Fiți activi acasă”, drept răspuns la actualul context pandemic, atrăgând atenția asupra importanței unui stil activ de viață.

Activitatea fizică și alimentația sănătoasă reprezintă două dintre pietrele de temelie ale managementului diabetului, ambele fiind puternic perturbate de actuala pandemie de COVID-19. International Diabetes Federation (IDF) a emis un ghid de recomandări privind ”Nutriția și activitatea fizică” în pandemie, care oferă informații valoroase privind dieta ce trebuie urmată, cât și sugestii de exerciții ce pot fi efectuate acasă.

Exerciții fizice

Săptămâna europeană a sportului. Este important să fiți activi și să vă efectuați exercițiile zilnic. Puteți începe cu 5.000 de pași parcurși zilnic (în casă sau în grădină).

De asemenea, în fiecare zi este indicată o oră de mers rapid, care poate fi împărțită și în trei sesiuni de câte 20 de minute. Cei care au bicicletă (clasică sau fixă), o pot folosi în două sesiuni de câte 15 minute pe zi, la intensități diferite (dacă echipamentul permite). Exercițiile fizice cu propria greutate (flotări, genuflexiuni, abdomene, sărituri) ajută la menținerea tonusului musculaturii.

Alte modalități de antrenament acasă includ: urcatul și coborâtul scărilor, cel puțin 6 etaje (acest exercițiu nu este indicat persoanelor cu diabet de tip 2 care nu fac sport în mod regulat), sărituri cu coarda, ridicarea de greutăți mici și folosirea accesoriilor de fitness sau a obiectelor din casă pentru diferite exerciții pe care le-ați învățat la sală.

Cât sport facem?

Bebelușii (cu vârsta sub un an) trebuie să fie activi fizic de câteva ori pe zi (cel puțin 30 de minute de stat pe burtică sau jucat cu mânuțele și picioarele, împărțite în mai multe sesiuni). Copiii cu vârsta până la 5 ani trebuie să fie implicați în diferite activități fizice cel puțin trei ore pe zi.

Copiii cu vârsta între 5 și 17 ani trebuie să efectueze zilnic cel puțin 60 de minute de activitate fizică moderată spre intensă – exerciții care întăresc oasele și musculature de cel puțin trei ori pe săptămână.

Adulții (peste 18 ani) ar trebui să efectueze cel puțin 150 de minute de activitate fizică moderată într-o săptămână (sau 75 de minute de activitate fizică intensp). Pentru beneficii suplimentare, adulții ar trebui să crească timpul alocat activităților fizice moderate la 300 de minute pe săptămână.

Vârstnicii cu probleme de mobilitate ar trebui să efectueze exerciții de îmbunătățire a echilibrului și prevenire a căderilor de cel puțin 3 ori pe săptămână.

scroll to top