Remisia diabetului de tip 2: cât ar trebui să slăbiți?

remisie-diabet.jpg

Pierderea în greutate poate crește sensibilitatea la insulină în cazul persoanelor cu diabet de tip 2, un posibil efect fiind remisia bolii.

Probabil că doctorul dumneavoastră vă explică în permenanență cât de importante sunt obiceiurile alimentare sănătoase și exercițiile fizice în managementul diabetului de tip 2, și care este rolul acestora atât în menținerea controlului glicemiei, cât și în pierderea în greutate. Iar, potrivit unui studiu din 2017, slăbitul ar putea fi cheia pentru remisiunea diabetului de tip 2. Autorii studiului au notat că pierderea a 14,96 kilograme adesea trimite diabetul ”la plimbare”, o declarație curajoasă, având în vedere ceea ce știm despre diabetul de tip 2, și anume că este o boală cronică ”pe viață”.

Însă tot cercetătorii atrag atenția să nu este suficient doar să slăbiți 15 kilograme, ci să și mențineți această pierdere în greutate. Un studiu din 2016 a arătat că 40% dintre persoanele care au slăbit cele 15 kg și au menținut aceste rezultat în următoarele 6 luni printr-o dietă hipocalorică au reușit să obțină remisia diabetului.

Legătura dintre diabet și slăbit

Se știe că pierderea în greutate poate preveni transformarea prediabetului în diabet. Potrivit datelor internaționale, o scădere cu 5-7% în greutate este cifra magică. Dar de ce este atât de importantă pierderea în greutate în managementul diabetului? ”Mecanismul cheie pentru remisia diabetului de tip 2 are de-a face cu eliminarea grăsimii din pancreas și ficat”, au explicat experții. Ei au atras atenția că rezistența la insulină și problemele de secreție a insulinei apar din cauza grăsimilor în exces din pancreas si ficat.

Cât de importantă este menținerea greutății pierdute?

Slăbitul poate părea ușor inițial, mai greu este să nu vă îngrășați la loc – aceasta este cheia remisiei diabetului de tip 2. Trebuie să vă formați și să respectați anumite obiceiuri de viață sănătoasă, astfel ”cifrele” diabetului o pot lua razna rapid. Când o persoană este diagnosticată cu diabet de tip 2, se sperie și respectă toate recomandările, ajungând la scăderea glicemiei până la valori normale și la scăderea în greutate. De multe ori, însă, după câteva luni de ”control”, unele persoane pierd motivația și revin la vechile obiceiuri care au dus la declanșarea bolii.

Ce vă poate ajuta?

Pentru a crește șansele să pierdeți din greutate și să mențineți acest rezultat, sunt câteva lucruri care vă pot ajuta:

– motivația trebuie să fie una pozitivă- ”pot crește calitatea vieții”, ”mă pot bucura de viață la bătrânețe”, ”voi lua mai puține medicamente”- sunt doar câteva dintre motivațiile care să vă ajute în lupta cu obezitatea și diabetul;

– modificați-vă obiceiurile treptat: nu vă chinuiți de la început să mergeți la sală de 6 ori pe săptămână, dacă până acum nu ați mers nici măcar o zi. ”Activitatea fizică este o componentă importantă a prevenirii diabetului de tip 2 sau a remisiei acestuia. Încurajează celulele musculare să absoarbă mai mult zahăr pentru energie, ceea ce ajută la scăderea glicemiei. Nu trebuie să leșinați pe banda de alegat, puteți începe cu plimbări zilnice, fie că sunt între casă și serviciu, fie că sunt ieșiri în parc sau alergări ușoare de dimineață/seară;

– gândiți-vă la ce dietă adoptați- acestea nu funcționează la fel la toată lumea. Cel mai bine, începeți dieta după ce ați cerut sfatul unui medic specialist;

– antidabeticele pot afecta greutatea corporală- dacă înregistrați scăderi/creșteri în greutate, discutați cu doctorul;

-discutați cu medicul despre oportunitatea unei intervenții chirurgicale- anumite studii sugerează că unele persoane cu diabet reprezintă candidați buni pentru chirurgia bariatrică, obținând astfel un control glicemic optim;

– monitorizați în permanență glicemia pentru a vedea ce effect au acțiunile pe care le întreprindeți asupra nivelului acesteia;

– cereți ajutor atunci când aveți nevoie și spuneți-le și celor apropiați despre hotărârea de a pierde în greutate- susținerea lor este esențială, mai ales în partea de ”menținere” a kilogramelor pierdute.

– gândiți pe termen lung- este posibil ca rezultatele dietei să nu se vadă imediat. Este important să vă setați obiective pe termen lung și să fiți răbdător în atingerea acestora.

scroll to top