Prevenție: instalarea diabetului poate fi oprită

Preventie-diabet.jpg

Prevenție. Un plan alimentar sănătos, menit să țină sub control prediabetul, este benefic pentru orice persoană, indferent dacă are sau nu un risc crescut de apariție a diabetului de tip 2.

Prevenție. Experții cred că numărul persoanelor cu diabet va crește dramatic în următorii 40 de ani. În acest context, până în 2050, una din 3 persoane va avea diabet, dacă nu prevenim acest lucru. Din fericire, sunt numeroase lucruri pe care le puteți face pentru a elimina sau măcar scădea riscul de diabet.

Prevenție: 7 reguli de aur ale unei alimentații sănătoase

▪ Săriți peste băuturile îndulcite: fără ceai cu zahăr, fără suc sau limonada îndulcită ori băuturi pe bază de cafea și lapte. Recomandarea experților este: nu beți zahărul. Băuturile cu zahăr nu oferă altceva decât calorii inutile, fiind un factor de risc major pentru apariția obezității.

▪ Reduceți din porții: puteți mânca în continuare tot ce vă doriți, dar în cantități mai mici, mai ales în cazul alimentelor cu amidon, precum orezul alb, cartofii noi sau pastele făinoase. Eliminați produsele cu multe calorii și lăsați desetul numai pentru ocazii speciale. Chiar și alimentele sănătoase pot cauza o creștere în greutate dacă sunt prea multe, iar greutatea excesivă este un factor de risc important pentru diabetul de tip 2.

▪ Mâncați multe alimente bogate în fibre, inclusiv fructe, legume, leguminoase și cereale integrale. Fibrele vă dau senzația de sațietate pentru mai mult timp și vă ajută să mâncați mai puțin. Cel puțin jumătate de porție ar trebui să fie cu fructe și legume preparate la abur sau în uleiuri sănătoase. Legumele pot fi proaspete, congelate sau la conserve (dar nu cu sare).

▪ Aveți grijă la grăsimi: dieta dvs ar trebui să conțină grăsimi, dar din cele sănătoase, precum uleiul de măsline, nuci, semințe sau de avocado. Cumpărați lactate cu conținut scăzut (sau zero) de  grăsimi.

▪Alcool cu moderație.  Bărbații nu ar trebui să bea mai mult de 2 băuturi alcoolice pe zi, iar femeile nu mai mult de una. O băutură înseamnă 350 ml de bere, 150 ml de vin sau 45 ml de tărie.

▪ Alegeți carnea slabă. Mai bine carne albă (pui sau curcan), decât carne roșie, mai bine fiartă, sote, la cuptor sau grill decât prăjită. Mâncați pește de 2-3 ori pe săptămână- poate preveni diabetul.

▪ Hidratați-vă- beți suficientă apă. Oamenii încurcă adesea setea cu foamea, ajungând astfel să mănânce prea mult și să capete niște kilograme nedorite.

Dieta și sportul

Un regim indicat în prediabet include și exerciții regulate, atât aerobice, cât și de rezistență- cel puțin 30 de minute pe zi. Mișcarea ar trebui inclusă în activitățile zilnice: de exemplu, mergeți mai mult pe jos, parcați mașina mai departe de birou, folosiți scările, nu liftul, etc.

scroll to top