Opt sfaturi pentru un stil de viață sănătos

stil-de-viata-diabet.jpg

Fie că ne place sau nu, diabetul ne afectează şi, drept consecinţă, trebuie să avem grijă să adoptăm un stil de viață sănătos. Medicația poate ajuta la menţinerea nivelului scăzut al zahărului, dar un rol poate fi jucat şi de alţi factori.

Faceţi exerciții fizice !

Un factor care contribuie la sănătatea dvs. generală este nivelul formei fizice. Fie că mergeţi la sala de sport sau pur și simplu vă plimbaţi pe jos – activitatea fizică este esențială. Guvernul britanic îi sfătuiește pe oameni să facă exerciţii de cel puțin 3 ori pe săptămână timp de 30 de minute.

Mâncați departe de birou sau televizor !

Un studiu realizat de Universitatea din Bristol, în 2010, a arătat că persoanele care mâncau în timp ce foloseau computerul erau mai puțin conștiente de ceea ce au mâncat și s-au simțit mai puțin pline decât participanții care nu-și  utilizau calculatorul. Se crede că mâncatul în timpul lucrului sau la televizor are legătură cu supraalimentaţia și gustările dintre mese, care contribuie la creşterea în greutate. Concentrați-vă asupra mâncării și puteți descoperi că sunteți mai puțin înclinaţi spre gustări între mese.

Diabetul și fumatul

Fumatul generează o serie de pericole, cum ar fi un risc crescut de cancer, boli de inimă şi accident vascular – cerebral. Fumatul este și mai periculos dacă aveți diabet, deoarece afectează circulația și poate dubla posibilitatea de a dezvolta complicații diabetice.

Faceţi plimbări regulate !

O plimbare bună este benefică în mai multe moduri: ajută la buna oxigenare a plămânilor, la metabolism, la arderea caloriilor, poate reduce stresul, ajută la un somn mai bun. Serviciul britanic de sănătate NHS recomandă să încercați să ajungeţi la un număr de 10.000 de pași pe zi. Acest lucru ar însemna să parcurgeţi aproximativ 8 km, lucru destul de realizabil pe parcursul unei zile.

Consumul de băuturi alcoolice

Alcoolul excesiv afectează organismul în mai multe moduri. Băuturile alcoolice au o valoare calorică ridicată, ceea ce înseamnă că o greutate sporită este frecvent asociată cu consumul de alcool. Consumul de alcool afectează vasele mici de sânge ale organismului (capilarele),  în detrimentul multor organe, cum ar fi rinichii, ochii, și este de asemenea o cauză principală a disfuncției sexuale. Pe termen scurt, alcoolul va face mai dificilă gestionarea controlului glicemiei.

Fast food

Una dintre cele mai bune modalități de a vă păstra sănătatea este să vă asigurați că mâncarea de tip fast food nu constituie o parte obișnuită a dietei dvs. Consumul  ocazional nu vă face rău, dar trebuie să fiți sincer cu dvs. înșivă dacă ocazionalul devine un eveniment regulat.

Mâncarea fast-food conţine de obicei, în grad ridicat, carbohidrați rafinați și / sau zahăr, sare, ulei de gătit de calitate slabă. Acești factori contribuie la creșterea rezistenței la insulină, la creșterea tensiunii arteriale și la creșterea nivelului de colesterol, care, pe termen lung, duc la un control mai dificil al glicemiei, precum și la creșterea riscului de complicații diabetice.

Notați nivelul zahărului din sânge !

Se spune că ignoranța înseamnă fericire, dar, pentru diabet, aceasta nu poate fi decât un efect pe termen scurt. Dacă aveți o surpriză urâtă când vedeți nivelurile glicemiei, nu permiteţi ca asta să vă descurajeze ! Luarea de măsuri pentru a vă controla nivelul zahărului din sânge va începe să vă ofere mai multă siguranță.

Managementul stresului

Încercați să ieşiţi din starea de stres ori de câte ori puteţi şi să nu vă consumați. În perioadele de presiune, poate fi de ajutor să vă lăsaţi mintea să zburde. O plimbare pe jos sau amânarea unei decizii pentru a doua zi pot fi modalități eficiente de a reduce stresul.

Sursa: https://www.diabetes.co.uk/healthy-lifestyle.html

scroll to top