Dieta în diabet: carbohidrați versus grăsimi

dieta-diabet.jpg

Puteți să slăbiți prin orice dietă vi se pare mai ușor de ținut, dar pentru a menține rezultatul trebuie să cunoașteți modul în care organismul dumneavoastră răspunde la insulină.

Drept urmare, care dietă este mai bună pentru slăbit și menținere: cea cu puține grăsimi sau cea cu puțini carbohidrați? Specialiștii au încercat să răspundă acestei întrebări bazându-se nu pe impactul alimentelor, ci pe felul în care organismul metabolizează macronutrienții (grăsimi și carbohidrați).

Studiul sugerează că o dietă cu mai multe grăsimi și mai puțini carbohidrați ar putea ajuta persoanele cu sensibilitate la insulină și cu diabet de tip 2 să nu se mai îngrașe. Modelul dezvoltat demonstrează că obiceiurile alimentare bogate glicemic- cu mulți carbohidrați procesați (de exemplu pâine albă, paste albe, zahăr, orez alb) determină organismul să stocheze caloriile sub formă de grăsimi în loc să folosească energia pentru susținerea activității. Această schimbare de la arderea caloriilor la stocarea lor apare când cei doi hormoni metabolici- insulina și glucagonul- se dezechilibrează, cauzând un exces de insulină, foame crescută și metabolism încetinit. Modificarea dietei într-una cu puțini carbohidrați procesați și multe grăsimi sănătoase pentru inimă- avocado, somon, nuci, ulei de măsline și semințe- poate corecta tiparul hormonal dereglat. Drept rezultat, crește abilitatea organismului de a arde calorii și vă permite să vă reglați greutatea mult mai ușor. Unii dintre cei mai mari contributori la epidemia de obezitate sunt carbohidrații procesați.

Studiul a arătat că la fiecare 10% scădere a aportului de carbohidrați, organismul arde 52 de calorii în plus. Persoanele care aveau niveluri crescute de insulină anterior pierderii în greutate au înregistrat rezultate și mai bune- un plus de 308 calorii consumate pe zi cu o dietă slabă în carbohidrați și bogată în grăsimi. Totuși, la persoanele care aveau niveluri normale de insulină la începutul dietei, nu a existat nicio diferență în modul în care organismul metabolizează caloriile rezultate din consumul de carbohidrați. Aceste rezultate arată că o dietă fără carbohidrați este benefică în special persoanelor cu diabet de tip 2.

Concluzia generală este că trebuie să evitați cât de poate de mult alimentele procesate și zaharurile simple, nu vă feriți de grăsimi, dar alegeți-le pe cele sănătoase pentru inimă.

scroll to top